Saya Bukan Fitness Coach! Hanya Berkongsi Ilmu

Salam Certot Guys!!

Ilmu fitness dicari untuk dikongsi berdasarkan pengalaman diri sendiri..

Ada seorang Hamba Allah (HA) ni tanya saya..

HA : Bro, kau tak rasa macam poyo ke.. acah-acah jadi macam coach diet n fitness ni? Aku tengok banyak benda dan tips kau share pasal fitness, sihat, fit semua bagai..

Saya : 😅 So far tak ada pulak rasa poyo.. cuma rasa bersemangat lagi ada.. sebab apa yang saya buat ni berdasarkan pengalaman saya dari kurus (sihat) ke gemuk (buncit) ke kurus (fit body).

HA : Buat free je ke? Agak2 la.. hahaha..
Saya : Yes Bro.. Free.. sebab program diet kalori yang aku buat dulu pun free je.. tak ada apa2 bayaran.. hanya jaga makan, senaman dirumah dan disiplinkan diri.. semua free bro.. buat apa nak charge.. hahaha.. lagi pulak ianya berjaya pada aku.. tak salah kan aku share secara free..?
HA : Memang la tak salah.. tapi kau bukan coach bro.. takut tips2 yang kau bagi boleh mengelirukan orang yang betul2 nak kurus..
Aku : Hahaha.. betul tu.. SAYA BUKAN COACH!! dan tiada tauliah pun dalam bidang fitness ni.. tapi saya belajar dan ikut tips2 dari pakar-pakar seperti susu sejat, kevin zahri, pengalaman dari yang dah berjaya kurus dengan senaman dan diet kalori.. saya research.. banyak tips2 berguna.. tapi ada yang terlalu kompleks.. senang cakap.. ramai masih kurang faham keberkesanan program diet kalori.. jadi saya terjemahkan, copy paste, dari sumber2 yang saya percaya mengikut cara saya sendiri.. dan share pada orang yang nak follow cara diet kalori ni.. disamping kata2 semangat.. orang perlukan semangat untuk buat sesuatu perkara yang susah walaupun senang..
HA : Hahaha.. agak2 ada ke yang follow tips2 yang kau share tu?
Aku : Disebabkan free la saya tak kisah.. samada ada org ikut atau tidak.. pada saya.. biar kesedaran untuk sihat, fit, kurus tu datang dari hati setiap orang yang nak berubah.. mungkin ada yang baca tips2 saya tapi tak buat pun.... paling tidak pun.. dia dapat ilmu.. hahaha.. kot2 la ilmu tu dia guna hanya jaga makan.. for sure sampai jugak tips2 tu kan? Hehehe..
HA : Betul jugak.. hahaha.. selama ni aku pun tak tahu yang diet kalori ni lagi best dibuat.. sebab asyik makan je, walau kuantiti sikit.. betul la bro.. sampai jugak la ilmu kau share tu sikit pada aku.. hahaha..
Aku : Kannn.. so apa tunggu lagi.. jom la follow aku dgn tips2 yang aku share.. yang penting.. setkan matlamat supaya kita lebih sihat dan ceria!!

Jom!! Follow Me...

Comments

Popular posts from this blog

Ada Beza Ke Aktiviti Senaman Dan Aktiviti Fizikal?

Penting Ke Kadar Denyutan Nadi Dengan Senaman?

Senaman Kardio Vs Senaman Bebanan?