Al-Kisah Suami "Chubby"

Salam Certot Guys!!

Jadikan kisah ini sebagai modal untuk anda insaf.. hehehehe.. tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang meninggal dunia..

Al-kisah.. sepasang suami isteri sedang bersembang...

I : Abang, dulu masa kita bercinta, pilihan abang nak perempuan macam mana?

S : Masa dulu, abang pilih perempuan yang kurus.. dan syukur abang jumpa awak dan berkenan kat awak.. kita pun kawin..

I : Syukur kan abang.. pilihan abang adalah hak abang.. dan saya juga memilih lelaki yang kurus jugak... syukur jodoh kita kuat... dah 6 tahun kita bersama kan? Anak pun dah 3 orang.. tapi kan bang..
S : Apa dia? Nak tambah anak lagi? Hehe.. ada apa lagi yang tak cukup?
I : Eh, kesitu pulak.. tapi kan bang.. selama saya melahirkan anak.. saya berpantang betul-betul tau, supaya saya tetap kurus.. sebab tahu abang suka saya kurus.. cuma abang tu sekarang.. tak macam apa yang saya pilih dulu.. dah tak kurus.. buncit dah.. gemuk sikit.. jadi saya nak minta abang kurus semula, fit macam kita bercinta dulu..? Boleh? tak perlu sado sangat pun..

S : Gulp!!!

Agak-agak anda... apa jawapan si suami? Adakah :
A - Baik sayang.. abang sanggup untuk kembali kurus, fit, dan mulakan hidup sihat!
B - Alaaa.. buncit ni pun sihat jugak.. ini menandakan abang bahagia awak jaga abang.. asalkan abang tak sakit sudah la..
Cuba anda semua letakkan diri anda sebagai suami / isteri dalam cerita di atas..

Kalau ingin berubah.. JOM FOLLOW ME!! KITA KURUS, FIT, DAN SIHAT BERSAMA!!

Kalau tidak... JOM FOLLOW DAN HEBAHKAN TIPS2 SAYA kepada yang memerlukan!!

Jom!! Follow Me...

Comments

Popular posts from this blog

Ada Beza Ke Aktiviti Senaman Dan Aktiviti Fizikal?

Penting Ke Kadar Denyutan Nadi Dengan Senaman?

Senaman Kardio Vs Senaman Bebanan?